Hak ettiğini düşünmesem bile bir masumu öldürmeyi kendime yediremedim. Uygulamalarım, cezalandırmak ve affetmek arasındaki ince bir çizgide kalıyor. Bu, Banishers: Ghosts of New Eden’da ahlaki değerlerimi defalarca test etmeme neden oldu. Karışık duygular içerisindeyim. Tüm detaylarıyla Banishers: Ghosts of New Eden inceleme yazımız yayımda!
Banishers: Ghosts of New Eden İnceleme
Life is Strange’in yaratıcısı Don’t Nod tarafından geliştirilen Banishers: Ghosts of New Eden, 1600’lü yıllarda geçen, hikaye ağırlıklı bir aksiyon RPG’si olarak bizleri selamlıyor. Bu dönem, yaklaşık 30 yıllık bir yaşam beklentisi ile hayatta olmak için çok heyecan verici bir zaman değil.
Bununla birlikte, Banishers’ın paranormal açık dünya yaklaşımı, güçlü dünya inşasını desteklemek için etkili seçimlerle dolu. Keşfetmesi gerçekten eğlenceli bir zaman dilimi! Banishers: Ghosts of New Eden, üstünde düşünülmüş karakterleri ile ana hikayede ve yan görevlerde keşfi daha ilgi çekici bir hale getiriyor.
Hikayemiz seçim odaklı anlatımıyla, oyuncuları belirli seçenekleri seçmeye zorladığında yukarıda da bahsettiğim gibi ahlaki açıdan bocalamanız neredeyse kaçınılmaz oluyor. Bu evrene merhem mi olmaya geldiniz yoksa verem mi? Seçim sizin!
Banishers, bir çift aşık hayalet avcısı olan Antea Duarte ve Red Mac Raith’in New Eden kasabasındaki gizemli bir olayı araştırmalarını konu alıyor. Araştırmaları sırasında Nightmare adı verilen inanılmaz güçlü bir hayaletle karşılaşırlar ve bu hayalet Antea’yı öldürerek onu bir hayalete dönüştürür.
Antea ve Red’in ilişkisi çatışan ideallerle süslenmiş. Kalıcı hayaletler musallat oldukları ev sahiplerinin yaşam özünü emmektedir, bu yüzden Antea hayaletlerin bir an önce öbür dünyaya gitmesi gerektiğine inanmakta. Red ise daha sempatik ve ılımlı bir görüşe sahip. İronik bir şekilde, Antea artık kendisi de bir hayalet olduğu için, Nightmare’u yenme arzusuyla içten içe New Eden’de kalmak istiyor.
Red’in ikincil amacı Antea’nın isteklerini yerine getirmek ve yolculuğun sonunda yükselmesine yardımcı olmak olduğundan, bu durum hikaye boyunca etkili bir gerilim yaratıyor. Ya da onu hayata döndürebilecek karanlık bir ritüele katılabilirsiniz… Elbette alacağınız her kararın bir bedeli olacaktır.
İlginizi Çekebilir: Atlas Fallen İnceleme
Hikaye boyunca, bir hayaletin bir köylüye musallat olduğu Haunting Cases adı verilen yan görevlerle karşılaşacaksınız. Bunun nedenini bulmak size kalmış. Sonunda ne tür bir bükülme veya yöne gideceklerini asla bilemezsiniz.
Birçoğu basit bir önermeyle başlıyor ancak daha sonra hem hayaletin hem de ev sahibinin motivasyonlarının ardındaki karmaşıklığı ortaya çıkararak çözümlüyorsunuz. Örneğin, basit bir dükkan sahibinin dükkanına musallat olan hayalet, yerel bir Kızılderili kabilesinin sömürgeciler tarafından yok edilmesinin bir sonucu olarak ortaya çıkıyor.
Banishers’ın seçim sistemi en çok bu tarz yan görevlerde devreye giriyor. Ahlaki gri alanlar beni hangi eylemleri yapmam gerektiği konusunda ciddi şekilde düşündürdü. Hayaleti nazikçe göğe mi yükseltmeliyim yoksa ev sahibini mi suçlamalıyım? Ev sahibini kurban etmek Red’e Antea’yı hayata döndürmek için gerekli olan yaşam özünü sağlıyor ancak bu onu soğukkanlı bir katil olma yoluna da sokacak… Çıldıracağım!
Zorlayıcı Haunting Cases’e rağmen, en başından beri aynı seçime bağlı kalmak zorunda olduğumu hissetmekten kendimi alamadım. Ölümün ev sahibi için değerli bir ceza olduğunu düşündüğüm zamanlar da oldu. Hayaleti kovmak için üçüncü bir seçenek daha var ancak bu sadece onları yükseltmenin daha sert bir yolunu sunuyor oyuncuya.
Direkt havalı havalı konuşup zorla kovuyorsunuz, veda etmesine veya kendini savunmasına izin vermiyorsunuz.
Banishers, God of War Ragnarok gibi bazı çağdaşlarına benzer bir üçüncü şahıs gerçek zamanlı aksiyon savaş sistemine sahip. Bir mücadele esnasında istediğiniz zaman Red ve Antea arasında geçiş yapabilirsiniz. Yetenekler, oyun boyunca karşı karşıya geleceğiniz düşman türleriyle birbirlerini tamamlıyor. Mesela Red, kemikli düşmanlara karşı iyi iş çıkarabilir ve palası ile tek atışlı bolt-action tüfeği arasında geçiş yapabilir.
Antea’nın yumrukları ise, güçlenmek için yakındaki cesetleri istila etmeye çalışan mavi spektral düşmanlarla başa çıkmak konusunda olduça iyi. Savaştığınız düşmana bağlı olarak her iki karakter arasında anında geçiş yapmak mücadeleleri ilgi çekici kılıyor.
Banishers’ın RPG seviye atlama sistemi de her iki karakteri dengelemek için harika bir iş çıkarıyor. Antea, paranormal yetenekleri nedeniyle genellikle Red’den daha güçlü saldırı setlerine sahip ancak yalnızca sınırlı bir süre için ortaya çıkabilmesi onu devamlı kullanmamızı kısıtlıyor.
İlginizi Çekebilir: Atomic Heart İnceleme
Bir diğer dengeleyici unsur ise Red’in doldurulduğunda daha zayıf bir düşmanı tamamen yok etmesini ve daha güçlü olanlara büyük hasar vermesini sağlayan bir Banish göstergesine sahip olması. Bu oynanış detayları ve mekanikler savaşa derinlik katarak oyuncuları taktikselliği itiyor.
Her iki karakterin de ayrı yetenek puanları var; Red seviye atladıkça, Antea ise Haunting Cases’leri çözdükçe yetenek puanı kazanıyor. Bu puanlar herhangi bir ek maliyet olmadan herhangi bir zamanda dağıtılabilir ve iade edilebilir. Banishers’ın açık dünyası, tıpkı savaşları gibi God of War Ragnarok’unkine oldukça benziyor.
Keşfedilecek büyük alanlar, bulunacak tonla toplanabilir ögeler ve yağmalanacak eşsiz ekipmanlar mevcut.
Yolunuzdan çıkmak oldukça ödüllendirici ve Haunting Cases sizi New Eden’ın her köşesine, dünyanın doğal bir şekilde ortaya çıktığını hissettirecek şekilde götürecek. Banishers en yüksek kalitede grafiklere sahip değil ancak ormanlarından şaşırtıcı yeraltı dünyasına kadar dünyayı keşfetmeye değer kılan yeterli çevresel çeşitliliği sizlere sunmaktan da çekinmiyor.
Antea’nın ruhani güçleri belirli çevresel engelleri yıkabiliyor ve bu da keşfe Metroidvania benzeri bir his katıyor. Hikayede ilerlemek ve Antea için yeni güçlerin kilidini açmak ve daha sonra bunları eski alanları tekrar ziyaret etmek ve sonunda bir sarmaşık duvarının arkasına kilitlenmiş bir hazine sandığını almak için kullanmak tatmin edici.
Banishers mini harita yerine pusula kullanmayı tercih etmiş ancak oyuncular menü üzerinden haritaya kolaylıkla erişebilirler. Hızlı seyahat etmek için bir yer seçmeye çalışırken ekranımın tamamen kararması gibi sorunlarla karşılaştım. Ara sıra konsolumun (PlayStation 5) kontrol paneline geri gönderen sert çökmeler yaşadığım da oldu.
Teknik sorunlar beklediğimden daha fazla olsa da, Banishers’ın kaliteli hikaye anlatımından, karakterlerinden ve mücadelelerinden kopmama engel oldukları söylenemez. Gelecek güncellemeler ile tüm bu sorunların ortadan kaldırılacağı görüşündeyim.
Geliştirici Don’t Nod, Life is Strange gibi oyuncuları zor seçimler yapmaya teşvik eden oyunlarıyla tanınıyor. Stüdyonun 2018 tarihli doğaüstü RPG’si Vampyr, bunları RPG unsurlarıyla harmanlamak için bir taslaktı ve Banishers: Ghosts of New Eden bu sağlam temelin bir sonraki adımı. Buradaki her şey, açık dünya yapısı nedeniyle daha büyük ve daha iddialı hissettiriyor.
İlginizi Çekebilir: A Plague Tale: Requiem İnceleme
Banishers: Ghosts of New Eden, bu yılın en iddialı RPG’lerinden biri. Hikaye odaklı RPG oyunlarına karşı ilginiz varsa mutlaka düşünmeden satın almanızı öneririm. Peki siz Banishers: Ghosts of New Eden inceleme yazımız hakkında ne düşünüyorsunuz?
Düşüncelerinizi hemen aşağıda yer alan yorumlar sekmesi üzerinden bizlerle paylaşmayı unutmayın sevgili geek.com.tr okuyucuları.
Banishers: Ghosts of New Eden (PS5)
Banishers: Ghosts of New Eden, bu yılın en iddialı RPG'lerinden biri. Hikaye odaklı RPG oyunlarına karşı ilginiz varsa mutlaka düşünmeden satın alabilirsiniz.
Artılar
- Açık Dünya Dizaynı
- İlgi Çekici Savaş Sistemi
- Hayranlık Uyandıran Hikaye
- Yan Görevler Harika
- Karakterler ve Seslendirmeler
Eksiler
- Çeşitli Teknik Sorunlar